De dino’s van Freek Vonk, Het Efteling sprookjesboek en nu weer de te gekke Augmented Reality (AR) applicatie met onze eigen ruimteganger André Kuipers in de hoofdrol. Albert Heijn weet precies hoe de jeugd van nu hun ouders naar de supermarkt moet krijgen.
AR, het samensmelten van de werkelijkheid met mooie, nuttige en vaak ook verbluffende animaties en beelden. Maar AR is niet alleen toepasbaar als leuke marketingtool, het is ook werkelijk een functionele manier om efficiënt informatie over te dragen. Als we dat in het perspectief van Foxiz zetten, komen we uit bij het product SmartManual.
Boekjes, in veel talen, bij je TV, koffiezetapparaat, stofzuiger of zelfs bij een hartslagmeter en USB opslagapparaat. Boekjes die er bijna nooit zijn als je ze nodig hebt. Boekjes met veel tekst en in veel talen. Voor veel producten is een applicatie met een instructie middels AR een laagdrempelige wijze om uit te leggen hoe je iets bedient, schoonmaakt of vervangt. Bijkomend voordeel, de meesten van ons hebben hun mobiele telefoon of tablet vaak wel binnen handbereik, de boekjes zijn meestal onvindbaar.
Foxiz ontwikkelt samen met Dutch Rose Media de SmartManuals, een combinatie van instructie en 3D in een applicatie op je mobiele apparaat. Een voorbeeld van deze samenwerking is de Floww AR app. Deze applicatie geeft verkopers, consumenten en installateurs precies de informatie die ze nodig hebben om te beleven hoe het apparaat werkt en hoe de installatie goed verloopt. Een mooie digitale tool voor 3 verschillende doelgroepen, allemaal bereikt met één oplossing!
Uiteraard zijn er meer voorbeelden die we graag delen. Als je meer wilt weten over de mogelijkheden en toepassingsgebieden neem dan contact met ons op per mail of telefonisch via 0344-848800. Een impressie van de Floww app vind je hier!
